Podczas wystąpień publicznych kierujemy się trochę innymi zasadami ubioru niż w życiu codziennym. Ludzie z założenia nie lubią skupiać uwagi na dłużej. Jeśli więc masz przed sobą wystąpienie publiczne i chcesz być wysłuchana, zastanów się jak się ubrać, żeby wesprzeć swoją wypowiedź spójnym wizerunkiem. Bo prawda jest taka, że będziesz wiarygodna i przekonująca tylko wtedy, gdy całość – to co masz do powiedzenia, to jak wyglądasz, jaką masz biżuterię a nawet kolor sukienki będą ze sobą współgrały, tworząc spójny komunikat.

Odpowiednio dobrana garderoba pomoże Ci być odbieraną jako ekspert, a słuchaczom pomoże skoncentrować się na tym co masz do powiedzenia.

Jak to osiągnąć?

Przede wszystkim – odrób pracę domową i sprawdź jak będą ubrani pozostali uczestnicy – ubierz się podobnie do nich – ale…. trochę  bardziej starannie.

Nie ubieraj się zbyt strojnie, powoduje to niepotrzebny dystans pomiędzy mówcą i audytorium. Chyba, że wypowiadasz się w kwestii sprzedaży dóbr luksusowych  🙂

Strój powinien być prosty i klasyczny, nie powinien odwracać uwagi od tego, co masz do powiedzenia.

Przykładowe ubranie bardziej formalne to sukienka i marynarka, która nadaje sylwetce zdecydowaną linię.

Strój swobodny ale podkreślający  status zawodowy to sukienka lub zestaw: spódnica z bluzką.

Włosy ułóż tak abyś nie musiała ich zbyt często poprawiać, wygląda to mało profesjonalnie i odwraca uwagę od tego o czym mówisz.

Uwaga na dodatki –  unikaj wszystkiego, co przyciąga wzrok, błyszczy lub dźwięczy. Najbardziej odpowiednie będą dyskretne akcenty: apaszka lub delikatna biżuteria.

Makijaż: powinien być stonowany, nie ekstrawagancki. Pamiętaj o przypudrowaniu dekoltu, szyi i twarzy, aby nie błyszczały. Nawet jeśli tak jak ja, nie robisz tego na co dzień.

Ważny jest również kolor: poprzez właściwy dobór i kompozycję barw naszego stroju możemy wzmocnić nasz przekaz lub go osłabić. Zakładaj kolory ciemniejsze, które  wskazują na autorytet, siłę i pewność siebie. Ulubionym kolorem biznesu jest granat. I nic dziwnego, łączy on w sobie dwie bardzo silne barwy – czarną, która dodaje ciężaru i mocy oraz niebieską, symbolizującą godność, spokój  i powagę.

Jeśli wybierasz się na wywiad do telewizji, pomyśl właśnie o granacie lub intensywnym niebieskim, który jest najlepiej odbieranym kolorem w mediach.

Ponieważ pastele są ciepłe i przyjazne, zakładaj je gdy chcesz wzbudzić zaufanie.

Teraz już wiesz, dlaczego wszyscy kandydaci na prezydentów zakładają granatowe garnitury i niebieskie koszule. To świetne połączenie siły i zaufania.

Ważna zasada na koniec: Jeśli chcemy być traktowani z szacunkiem najpierw my okażmy szacunek, między innymi poprzez odpowiedni wygląd.

Potrzebujesz konsultacji wizerunkowej? Sprawdź moje szkolenie – konsultacja wizerunkowa.

FOTO: Kasia Czajkowska/ CZULEOKO.COM

Zapisz się do Naszego Newslettera!

Dołącz do Nas i zyskaj -10% na pierwsze zakupy.

Loading