Zmieniasz pracę, chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie. Masz na to 7 sekund

Świetnie pamiętam moją pierwszą rozmowę o pracę, byłam bardzo zestresowana a w dodatku nie wiedziałam jak się ubrać. W końcu Wybrałam najlepszą marynarkę na jaką było mnie stać w tamtych czasach, dobrałam do niej kolorystycznie pasująca spódniczkę i wielką męską teczkę – chyba żeby dodać sobie odwagi. Tak przygotowana wyruszyłam na spotkanie do biura jednego z międzynarodowych banków, pewna że wyglądam odpowiednio. Rozmowa przebiegła pomyślnie i pracę dostałam. Zdziwiłam się tylko dlaczego osoba, która mnie rekrutowała bardzo zawstydzona powiedziała mi, że bardzo przeprasza ale może mi w tej chwili zaoferować tylko stanowisko osoby sprzątającej. Zdziwiło mnie zażenowanie tej Pani bo właśnie o to stanowisko się ubiegałam. Była to jedyna praca, którą mogłam wykonywać wieczorami dorabiając na studia

Prawdą jest że Wszyscy oceniamy po wyglądzie, większość z nas wyrabia sobie zdanie na czyjś temat zanim ta osoba zdąży się odezwać. Według badan, potrzebujemy Siedem sekund aby wyrobić sobie zdanie na temat nowo poznanej osoby. Chcesz dobrze wykorzystać te cenne sekundy? Zwróć uwagę na kilka szczegółów, które pomogą Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie:

Po pierwsze odczytaj kod

Dziś, kiedy profesjonalnie zajmuję się doradzaniem w kwestii wizerunku wiem, że trochę przesadziłam z profesjonalnym ubiorem starając się o posadę osoby sprzątającej. Ale na pewno zrobiłam dobre pierwsze wrażenie! Przede wszystkim warto sobie uświadomić, w jakim otoczeniu biznesowym będziesz się obracać, np. jakie niepisane zasady dotyczące ubioru obowiązują w firmie, w której chcesz pracować i ubierz się tak jak byś tę pracę już miała. jaskrawa modna sukienka świetnie sprawdzi się np. albo pracowni architektonicznej, natomiast w banku lub korporacji twoja kreatywność może nie zostać doceniona.

Jeśli nie wiesz co włożyć – postaw na dobrą marynarkę

niezależnie od tego, jaki styl obowiązuje w firmie, do której idziesz na rozmowę żakiet świetnie połączy cały strój. Wskazuje na opanowanie i dojrzałość, pokazuje energię zawodową i konsekwencję. Czy nie tym chciałabyś emanować podczas ważnego spotkania? Twój ubiór powiniem mówić: jestem dobrze zorganizowaną, pewną siebie profesjonalistką. Jestem kompetentna szybko asymiluję się w nowej grupie.

Zwróć uwagę na szczegóły

Podstawa to dobra torebka.Wiele kobiet nie zwraca na to uwagi, nie popełnij tego błędu. Odpowiednia torebka, nie powinna być zbyt idealnie dopasowana do stroju. Ani zbyt duża. dopasuj jej jakość do pozycji, o jaką się starasz, ale pamiętaj aby nie przeskakiwać markowo swojego potencjalnego szefa.– zastanów się, co twoja torebka mówi o tobie. Droga i elegancka będzie komunikować: „Jestem silna, mam władzę”. Tania i kiepskiej jakości powie raczej: „Nie wiedzie mi się najlepiej”

Wykorzystaj siłę koloru

Świat biznesu uwielbia wizualne skojarzenia a  kolor jest prawdopodobnie najsilniejszym elementem w ogólnej wymowie naszego stroju. Podświadomie wszyscy używamy barw do wyrażenia naszych nastrojów, osobowości . Warto więc poznać ich psychologiczne znaczenia aby wyeksponować te nasze cechy, które są pożądane w środowisku zawodowym.

Granat to ulubiony kolor biznesu, ma to swoje psychologiczne uwarunkowanie. Jest on połączeniem koloru niebieskiego i czarnego. Niebieski symbolizuje spokój, godność, powagę. Podczas gdy czarny dodaje mocy. Granat nadaje się na każdą sytuację biznesową i każdemu pasuje. Granatowa sukienka to obowiązkowy element garderoby kobiety sukcesu.

Biel kojarzy się z elegancją i spokojem, budzi zaufanie. Idealna na koszule i bluzki, raczej nie od stóp do głów.

Jeśli chcesz być zauważona i zapamiętana załóż czerwoną sukienkę. Kojarzy się z władzą i kreatywną energią.

Niebieski działa kojąco. Jest to kolor dobrej komunikacji, promienieje autorytetem i elegancją. Intensywne odcienie rozjaśniają myślenie, jaśniejsze kolory uspokajają i wzmacniają koncentrację. W biznesie nadaje się na wszystkie części garderoby.

Czarny jest symbolem tajemniczości i wiedzy. Jednak nie należy przesadzać z używaniem czerni od stóp do głów w stroju biznesowym, staje się wtedy zbyt niedostępny i ciężki.

Szary jest kolorem bardzo popularnym ale uważaj, częste stosowanie tego koloru może wskazywać na brak pewności siebie. Dlatego w biznesie stosuje się go raczej w połączeniu z bardziej konkretnymi kolorami. Ze względu na swój neutralny przekaz używany jest podczas negocjacji czy rozwiązywania sporów.

Zastanów się jakie cechy charakteru chcesz wyeksponować i dopasuj do tego kolorystykę swojego stroju.

Istnieją pewne subtelne sygnały, które określają twoją pozycję zawodową zanim zdążysz się odezwać. Dobrze skrojona marynarka lub odpowiednio dobrana sukienka, staranne uczesanie, zadbane dłonie, jakościowe buty. To elementy, na które zwracamy uwagę nawet nie będąc tego świadomym. Bardzo ważna jest też jakość dodatków – tandetne, obniżają twój status społeczny, podczas gdy dobre pióro, teczka czy zegarek podnoszą go.

Praktyczna rada: zaobserwuj, jak ubierają się ludzie na stanowisku, do którego pretendujesz i sama zacznij się tak ubierać.

Zapisz się do Naszego Newslettera!

Dołącz do Nas i zyskaj -10% na pierwsze zakupy.